Cara Mudah Membuat Signal Booster Untuk Kuatkan Isyarat Broadband Ataupun Telefon Di Rumah..!!



Cara Menguatkan atau Penguat Signall GPRS, 3G, GSM, CDMA, Modem, Wireless dan Internet untuk router broadband dan juga handset.

Saya namakan alat ini sebagai popbottle wife booster kerana alat ini dibuat daripada botol minuman plastik. Ikuti langkah-langkah mudah dibawah yang saya telah sertakan dengan gambar :

Bahan-bahan Yang Diperlukan :

1. Botol minuman plastik 2 liter
2. coil Aluminium
3. Kabel wire
4. Gam Kayu
5. Marker Pen

Step :

1. Mula-mula bersihkan botol minuman yang anda mahu gunakan.


2. Tanggalkan label pelekat jika ada dan lap dengan pembersih yang tidak meninggalkan sisa yang. melekat pada botol.



3. Dengan menggunakan marker pen yang besar, tandakan garisan di sekitar bahagian bawah dan tetingkap yang mengambil hanya separuh daripada diameter botol seperti yang ditunjukkan.



4. Potong tetingkap pertama supaya botol akan mempunyai ruangan yang akan membantu  memudahkan proses ukiran dan kemudian memotong bahagian bawah botol.



5. Selepas melakukan semua pemotongan, anda perlu membersihkan bahagian di dalam botol dengan windex atau pembersih equivelent.

Seperti yang anda lihat didalam gambar .... keluarkan coil aluminium dan gam kayu dan bersedia untuk langkah seterusnya. Balut  permukaan dalam botol dengan coil aluminium.


6. Seperti yang anda boleh lihat dalam gambar, hanya belakang dalam botol sahaja yang dibaluti kertas timah itu. Ini adalah untuk membuat isyarat menegak dan memberi tumpuan penuh untuk isyarat kembali ke antena anda.


7. Sekarang ini adalah salah satu bahagian yang paling penting dalam penyediaan  antena. Saya berharap anda menyimpan penutup botol itu  kerana kita akan membuat cincin adjuster daripadanya. Tandakan X pada penutup botol dan buat potongan bersih pada kedua-dua bahagian. Apabila selesai, cantumkan di leher botol tadi.


8. Sekarang anda sudah bersedia untuk meletakkan reflektor ke antena anda. Slide antena ke pusat X anda buat pada tudung botol itu.

Sekarang anda letakkan antena anda di tempat yang tinggi dan bereksperimen dengan  memutarkannya sehingga anda melihat rangsangan dalam kekuatan isyarat pada komputer anda. 



9. Seperti yang anda lihat saya mendapat isyarat yang sangat kuat ! Sebelum ini saya hanya mendapat isyarat  hanya sebaanyak 30 peratus dan kini ia telah bertambah Sehingga 76%.



Selamat Mencuba..!!!


.
Cara Mudah Membuat Signal Booster Untuk Kuatkan Isyarat Broadband Ataupun Telefon Di Rumah..!! Cara Mudah Membuat Signal Booster Untuk Kuatkan Isyarat Broadband Ataupun Telefon Di Rumah..!! Reviewed by on October 27, 2016 Rating: 5
Kaki Cuci. Powered by Blogger.