Hukum Isteri Mengulum Buah Zak@r Suami - Makruh, Mubah Atau Haram..??



Wanita atau para isteri, apakah Anda dan pasangan Anda menginginkan berasmara dengan cara yang tidak biasa, misalnya Anda berdua berkeinginan untuk melakukan posisi bercinta yang paling sulit dan belum pernah Anda lakukan dengannya? Tentu saja keinginan tersebut setidaknya merupakan hal yang wajar, terutama dalam kaitannya dengan pencarian variasi hubungan seksual supaya kehidupan seks tidak membosankan dengan posisi begitu-begitu saja.

Aktiviti untuk melakukan seks nampaknya sangat beragam. Anda dan pasangan boleh dengan sangat bebas mengekspresikan gaya macam apapun saat berhubungan seksual. Ada banyak petua agar permainan khusus untuk orang dewasa ini dapat dialami dengan lebih seronok diantaranya ialah mengulum penis pasangan Anda. Kelihatannya hal tersebut itu kadangkala terasa jijik, namun cara ini boleh di cuba bagi yang memang mahu dan tidak keberatan saja, karena beberapa ahli perubatan mengatakan bahwa aktiviti mengulum penis pasangan ini sangat berpotensi terhadap penyakit radang mulut, itu jika tidak tahu triknya.

Bicara tentang oral seks yang dijelaskan pada laman web.islamgrid.gov, seperti mengulum penis pasangan, menurut pandangan umat Islam masih dianggap tidak sesuai dengan tuntutan melakukan hubungan seksual yang diajarkan oleh Rasulullah S.W.A yang penuh dengan etika dan estetika yang luhur. Hal ini diperkuat dengan teks-teks Al-Qur’an dan hadis yang membicarakan masalah hubungan sex masih bersifat zhanni (samar). Sehingga membuka peluang pemahaman yang berbeza-beza di kalangan ulama. Terutama mempertimbangkan dari segi mashlahat dan mudharatnya.

Akan tetapi apabila ditinjau dari aspek manfaat, berdasarkan Imam al-Syathibi mengenai perilaku oral seks dalam pandangan Islam dan perubatan sangatlah penting untuk dilakukan, terutama dari segi manfaat, tapi tidak dengan mengulum buah zakar. 

Namun sebagaimana yang kita ketahui, perkara tentang oral seks ini terlalu banyak bid'ah ataupun percanggahan pendapat. Ada ulama yang berpendapat oral seks adalah makhruh, Mubah dan ada juga yang mengatakanianya haram ( klik untuk ketahui maksudnya). Jadi jika difikirkan dan difahami, seeloknya kita menghindari jika tersa ragu-ragu atau was-was.


Hukum Isteri Mengulum Buah Zak@r Suami - Makruh, Mubah Atau Haram..?? Hukum Isteri Mengulum Buah Zak@r Suami - Makruh, Mubah Atau Haram..?? Reviewed by on November 17, 2016 Rating: 5
Kaki Cuci. Powered by Blogger.